En el primer cas, aquest espot antic de Telecom, el monòleg del petit protagonista és la clau. Des de el punt de vista humorístic, la companyia telefònica troba el seu propòsit: aconseguir captar la atenció del espectador. I no per el contingut de les seves paraules, si no per el fet que un "bebè" parli (i parli tant). Eliminar l’àudio faria perdre tot el sentit a aquest magnífic anunci de Telecom.
2. OPEL
El segon exemple: L'espot de Opel, un dels molts exemples de musica efectista en la publicitat. En aquest anunci, concretament del model Opel Astra Ecotec es fa ús de un tema de la banda de Metal Americana Evanescence. El sol fet de sentir la cançó, ja provoca quelcom en la ment del consumidor; desperta les seves emocions. Cadascú ho interpretarà a la seva manera, però en el Target al que va dirigit, majoritàriament, el tema el motivarà, d'una manera o altre. La cançó és la base del anunci.
3. RENAULT CLIO
Tercer exemple: Una frase, una sola frase en un anunci de 0:45". Suficient per fer-la protagonista del genial espot de Renault. Una frase que no vol dir res ("Geropa") la converteix en la poderosa aliada del anunci.
4. DGT (Setmana santa)
En el quart exemple, el de la DGT per a la seguretat vial, un petit monòleg del protagonista del vídeo és suficient per comunicar-nos la idea. La idea de posar-nos el cinturó per tal de conservar la vida quan conduïm. La DGT, en la seva línia agressiva, gairebé salvatge, es recolza en unes poques i úniques paraules per transmetre’ns por, millor dit respecte, al volant. La resta de elements del espot careixen de importància si no es te en compte la veu del protagonista, que és la base del anunci.
5. GREENPEACE
La veu es l'únic element. Espot que es podria col·locar a la radio i faria el mateix efecte. L’àudio es lo veritablement important. Objectiu: aïllar la paraula "salva". Green Peace, en la seva cursa a contrarellotge per salvar el mon, es recolza precisament en el seu lema "salvar" per arribar al seu públic objectiu. Tantes coses per salvar i totes elles formen part de un mateix mon. 1 minut de espot en el que l’àudio és indispensable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario